ICT en competentiemanagement

Gesprekstechnieken voor leidinggevenden (4): omgaan met een teleurgestelde medewerker

Gesprekstechnieken voor leidinggevenden (4): omgaan met een teleurgestelde medewerker

Het is niet ongewoon dat medewerkers – net als de leidinggevende – zo af en toe teleurgesteld en/of verdrietig zijn over gebeurtenissen op het werk. Immers, niet alles lukt. Iedereen gaat er vervolgens anders mee om. Echter, één ding hebben ze vaak gemeen: gedrag en houding zijn anders dan ‘normaal’. De één vertoont weerstand en gaat rellen, terwijl de ander juist een tandje bijzet. Als leidinggevende is het belangrijk om je te realiseren dat teleurstelling en verdriet niet zozeer  ‘opgelost’ kunnen worden. Niet alles is ‘maakbaar’. Er zijn wel een aantal handvatten te geven.

Nieuwsgierig?

Je kunt het hele artikel inzien als je onderstaand inlogt met jouw Fiscount accountgegevens.

Heb je nog geen account bij Fiscount? Klik dan hier om een account te openen.