Cursus: 3-daagse opleiding tot: Zakelijk conflict- en onderhandelingsadviseur
-
PE-bestedingsuren16.5
-
NIRPA0
-
NOAB0
-
RB Algemeen16.5
-
RB Fiscaal0
niet leden betalen 1.860,-
Eerstvolgende cursus op:
10 oktober om 14:00 in Harmelen
Inleiding
Voor vrijwel geen enkele accountant | adviseur zal conflict- en onderhandelingsadvies het dagelijkse werk worden. Toch is het een terrein waar je nagenoeg dagelijks mee te maken krijgt. Met gezond verstand zijn de meeste kwesties wel op te lossen. Soms is ook de vraag: had er niet meer ingezeten? En bij sommige kwesties voel je je simpelweg niet comfortabel genoeg.
Dat geldt ook voor je klanten. Bij conflicten en gedoe zitten veel ondernemers met de handen in het haar. Wat is nu het beste om te doen? Bespreekbaar maken (en hoe dan?), negeren, toegeven, er met gestrekt been ingaan, uitruilen, etc. Je klanten hebben behoefte om met je te sparren. Dan is het wel zo handig dat je tenminste de theorie begrijpt achter de verschillende conflict- en onderhandelingsstijlen en -technieken. Dit is precies wat je leert tijdens deze 3-daagse cursus.
Inhoud
Tijdens deze 3-daagse behandelen we de theorie achter de verschillende conflict- en onderhandelingsstijlen en -technieken en je leert deze toe te passen. Wat kun je het beste inzetten en wanneer? Wat kun je beter niet doen? Wanneer is escaleren nuttig en wanneer kun je beter de-escaleren. Uiteindelijk gaat het om de effectiviteit en het rendement dat wordt behaald. En tot slot, hoe kun je je klant nu het beste bijstaan. De cursus is als volgt ingedeeld:
- Dag 1: Inzicht in conflictpatronen
Conflicten lijken vaak chaos. Niets is echter minder waar. Mensen zijn uniek, maar onze (conflict)patronen blijken zeer voorspelbaar. Aan de hand van een 5-stappenplan leer je hoe je conflicten in kaart kunt brengen.
- Dag 2: Interventie- en onderhandelingstechnieken
Er bestaan tal van verschillende interventietechnieken (medicijnen) voor conflicten en onderhandelingen. Welke zijn dat? Wat houden ze in? En wanneer zet je nu welk medicijn in? Wat raad je je cliënt aan? En waarom?
- Dag 3: Economische en juridische aspecten van conflicten en onderhandelen
Naast de meer communicatieve (en psychologische) aspecten die op dag 1 en 2 aan de orde zijn gekomen, wordt op dag 3 ingegaan op de belangrijkste economische en juridische aspecten van zakelijke conflicten en onderhandelen.
Tijdens de trainingen wisselen theorie en opdrachten elkaar voortdurend af.
Doel
Het doel van deze opleiding is om meer inzicht te krijgen in conflictpatronen en onderhandelingsstijlen en -technieken en wel zodanig dat je je klanten met raad en daad kunt bijstaan. Dat levert meer rendement, betere relaties en minder schade op. Per saldo leidt dat tot een verhoging van je zakelijke effectiviteit en voel je je meer comfortabel bij conflictueuze situaties.
Doelgroep
Iedereen die werkzaam is in de accountancybranche.
Trainer(s)
De cursus '3-daagse opleiding tot: Zakelijk conflict- en onderhandelingsadviseur' wordt gegeven door (één van de volgende trainers):
-
drs. Servaas M.M. Vrijburg
Datums
-
03okt
Harmelen : 3 oktober 2024 (14:00 - 20:00)
Harmelen, de Kloosterhoeve : Kloosterweg 2 , 3481 XC Harmelen -
10okt
Harmelen : 10 oktober 2024 (14:00 - 20:00)
Harmelen, de Kloosterhoeve : Kloosterweg 2 , 3481 XC Harmelen -
17okt
Harmelen : 17 oktober 2024 (14:00 - 20:00)
Harmelen, de Kloosterhoeve : Kloosterweg 2 , 3481 XC Harmelen