Waarnemingsregeling

Continuering van jouw praktijk bij calamiteiten

Accountantskantoren waarbij maar 1 accountant werkzaam is zijn hiertoe verplicht; maar ook administratie- en belastingadvieskantoren kunnen ervoor kiezen om waarneming te regelen als service aan hun cliënten. Hoe een waarneming in de praktijk precies verloopt, hangt af van diverse factoren: ben je nog in staat om met de waarnemer te overleggen of niet? Werk je alleen of zijn er andere medewerkers (eventueel zelfs een medevennoot)? Wat is de verwachte periode dat waarneming nodig lijkt te zijn? Is het wellicht nodig om zelfs de opvolging of verkoop van de praktijk in gang te zetten? En zo zijn er nog veel meer factoren die het verloop van de waarneming kunnen bepalen.

De waarnemer steunt vaak zoveel als mogelijk op de andere medewerkers van jouw kantoor. Dit is het meest praktisch en ook om financieel-technische redenen het meest gunstig. Meestal komt de waarnemer langs op een vaste dag of een dagdeel per week om de noodzakelijke zaken te regelen, te bespreken en te tekenen.

Voordelen van de Fiscount waarnemingsregeling

  • Waarneming door een onafhankelijke accountant van Fiscount;
  • Zekerheid van een waarnemer met inzicht in jouw praktijk via een jaarlijks updategesprek (telefonisch en – zo nodig – op locatie);
  • Regeling rekening houdend met eventuele specifieke wensen.

Meer weten over de Fiscount waarnemingsregeling? Neem contact op met:

Jan Dekker

drs. Jan Dekker AA
accountant • compliance • trainer

038 303 4111
j.dekker@fiscount.nl