ICT & Kantoor

ICT & Kantoor is een gezamenlijk initiatief van Fiscount en Accountancy Vanmorgen. We merken in de praktijk dat het kantoren moeite kost om overzicht en inzicht te krijgen, zowel met betrekking tot praktische ICT-vraagstukken als met betrekking tot het inbedden van ICT in de algehele kantoorvisie. Het gevolg is dat besluitvorming wordt uitgesteld of dat keuzes op verkeerde gronden tot stand komen. Termen als ‘spijt’, ‘goedkoop blijkt duurkoop’ en ‘had ik toen maar …’ horen wij dan ook met regelmaat.

Beurzen, evenementen en congressen op het gebied van ICT voor de accountancybranche zijn vaak gericht op onderbuikgevoelens, vergezichten en algemeenheden. We zien kantoren hierdoor worstelen met de implementatie van gekozen softwarepakket(ten). Veel van deze trajecten verlopen niet succesvol. Softwarepakketten worden wel afgenomen, maar niet (optimaal) gebruikt. Medewerkers blijven op de voor hun bekende werkwijzen werken en klanten worden met regelmaat onvoldoende in het proces betrokken. Fiscount en Accountancy Vanmorgen willen je daarom vanuit onze onafhankelijke positie begeleiden bij dit hele traject. Dat is de reden dat we het ICT & Kantoor innovatietraject hebben opgezet.

Hoe ziet het innovatietraject eruit?

Door middel van dit innovatietraject bieden we kantoren gemak en richten we ons op de continuïteit van kantoren. En dat gaat verder dan alleen ICT. We kijken naar het volledige plaatje van jouw kantoor. Waar je staat als kantoor waar je naartoe wilt. Wat en wie je daarvoor nodig hebt en hoe je dat praktisch invult.

Daarbij gaat het niet alleen om welke ICT je gebruikt, maar ook waar je als kantoor (voor) staat en hoe je ergens komt. Het innovatietraject bestaat uit vijf stappen. Je kunt het hele traject doorlopen, maar natuurlijk ook alleen die onderdelen kiezen, waar jouw kantoor behoefte aan heeft.  Doorloop je het hele traject dan heb je na afloop onder andere zicht op:

  • Waar je als kantoor staat;
  • Welk doel je met je kantoor nastreeft;
  • Hoe benut je weerstand in verandertrajecten;
  • Hoe krijg je collega’s mee;
  • Hoe je je processen optimaliseert;
  • Welke ICT-mogelijkheden er zijn bij verschillende (groei)scenario’s.

Allemaal zaken die je helpen de juiste keuzes te maken.

Contact

Mark 1

Mark ter Steege
Organisatieadviseur

06 - 422 48 742
m.tersteege@fiscountict.nl