Optimaliseren van het automatiseringsproces

Het automatiseren van processen binnen kantoren gaat steeds beter door verdergaande standaardisatie en digitalisering in de keten. Het gaat daarbij om klant- én ondersteunende processen. Dit biedt veel kansen voor de inzet van robot gestuurde procesautomatisering (RPA). Doordat (bedrijfs)systemen steeds gemakkelijke met elkaar kunnen worden verbonden, is het mogelijk om applicatie-overstijgende processen te automatiseren. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden met en zonder toepassing van RPA. Met Microsoft PowerAutomate heb je als kantoor een krachtige tool in bezit om te starten met RPA. Daarnaast kun je als kantoor ook nadenken over het verder automatiseren van processen door de mogelijkheden binnen de softwareapplicaties optimaal te benutten en te gaan voor het aanbrengen van standaardiseringen.

Wij inspireren administratie-, accountants- en (belasting)advieskantoren om processen maximaal te automatiseren en helpen je graag op weg. Denk hierbij aan:

  • Je adviseren over, je inspireren voor en trainen met Microsoft PowerAutomate;
  • Inspiratie en advies rondom standaardisatie van je backoffice en klantprocessen. Denk hierbij aan het optimaliseren van de administratiestraat, advisering rondom de inrichting van backofficesystemen en advies rondom de toepassingen van RGS, Peppol, PSD2 en XBRL;
  • Ondersteuning bij het koppelen van verschillende pakketten.

De helpende hand

Wat kan Fiscount voor jou betekenen?

  • Uitvoeren van een quickscan van de IT-omgeving van je kantoor door middel van interviews en een directe presentatie van onze bevindingen;
  • Hulp om aan de slag te gaan met RPA (Robotic Process Automation) met o.a. PowerAutomate. We kunnen ermee trainen, er advies over geven of we gaan samen aan de slag met een casus;
  • Hulp bij de implementatie van SBR (standard business reporting) door het geven van kennissessies, trainingen en onderzoek;
  • Advies en hulp bij de inzetmogelijkheden van RGS (Referentie Grootboek Schema) binnen het applicatielandschap van je kantoor;
  • Sparringssessie over de mogelijkheden voor de implementatie van risicogericht samenstellen binnen het kantoor. Waarbij er een concreet actieplan wordt opgesteld om je vooruit te helpen;
  • Hulp bieden rondom de volgende softwarepakketten: AFAS, Exact Online, Nmbrs, Yuki, Visionplanner, Microsoft365 en Microsoft PowerPlatform. Hierbij is het mogelijk om een strippenkaart af te spreken.

Contact

Neem voor meer informatie contact op met ons team Kantorenondersteuning. Zij brengen jou in contact met de juiste vakspecialist.

Anet Nokkert portret

Team Kantorenondersteuning

038 456 1900
info@fiscount.nl