Uw kantoor verkopen

U wilt uw kantoor verkopen? Fiscount zorgt voor het beste resultaat met een efficiënt proces.

Resultaat

Bij de verkoop van uw kantoor wilt u het beste resultaat. Uiteraard is de overnameprijs van belang. Maar ook de condities waaronder u verkoopt. Is de koper ook de gedroomde partij voor uw klanten? Komen uw medewerkers ook goed terecht? Moet u zelf nog een tijd aanblijven? En wat als er ergens iets misgaat?

Proces

Het resultaat is van belang maar het gehele proces van verkopen kent vele valkuilen en kost doorgaans veel energie als u alles zelf wilt doen. Ondertussen moet u ook nog gewoon uw kantoor runnen.

Partner

Fiscount is een betrouwbare en professionele partner bij de verkoop van uw kantoor. Wij begeleiden u tijdens het gehele proces: van waardering tot closing van de deal. Dit doen wij met een gestructureerde aanpak, diepgaande kennis van de markt, ruime ervaring en focus op het beste resultaat.

Partijbelang

Fiscount werkt uitsluitend voor verkopers. Wij worden nooit betaald door kopers. Dit geeft u het comfort dat uw adviseur nimmer geconfronteerd wordt met conflicterende belangen. Uiteraard hebben wij contacten met kopende partijen, we spreken kantoren die op zoek zijn naar overnamekandidaten. Daardoor kennen wij de markt. Maar ons verdienmodel is uitsluitend gebaseerd resultaten voor verkopers.

Tarief

Wij werken op basis van een heldere afspraken. Waardering en informatiememorandum worden uitgevoerd tegen vaste prijsafspraken. Begeleiding van het verkoopproces kan op basis van uurtarief of op basis van een succes-fee.

Het overnameproces:

Stap 1: Samen met u wordt een waarderingsrapport opgesteld waarin naast een waarde, de sterke en zwakke punten van uw kantoor worden geïdentificeerd. Hierbij wordt gebruik gemaakt van onze uitgebreide benchmark van de accountancymarkt;

Stap 2: Wij maken in overleg met u een informatiememorandum. In dit memorandum wordt uw kantoor gepresenteerd voor potentiele kopers. Het memorandum bevat essentiële informatie op basis waarvan potentiele kopers een bod kunnen uitbrengen;

Stap 3: Daarna benaderen wij kandidaten uit ons uitgebreide netwerk van aangesloten kantoren en relatiemanagers en werven doelgericht kandidaten in de markt (voorselectie);

Stap 4: Wij selecteren kandidaten die passen bij uw profiel, de betrokken personen, uw bedrijfscultuur en uitgangspunten (opstellen en keuze uit shortlist);

Stap 5: Wij begeleiden u stap voor stap door het gehele onderhandelingsproces tot dat de verkoop van uw kantoor rond is;

  • Sluiten voorlopige koop/verkoopovereenkomst (LOI)
  • Due diligence (coördinerend)
  • Coördineren finaliseren LOI

Stap 6: Wij begeleiden de gehele afronding (Closing).

Waarom Fiscount Kantooropvolging?

  • Resultaat: betere condities (zoals prijs) door onze ervaringen in onderhandelingstrajecten, diepgaande kennis van de markt en effectieve aanpak;
  • Efficiënt: we nemen u veel werk uit handen bij het opstellen van het waarderingsrapport en informatiememorandum en bij de tijdrovende zoektocht naar en de selectie van kandidaten;
  • Keuze uit kopers: meer keuze voor u, doordat wij meerdere kandidaten gelijktijdig selecteren;
  • Snel: korte doorlooptijd, doordat het traject niet stokt na het afhaken van één kandidaat;
  • Focus: doordat u ons inschakelt kunt u zich concentreren op uw eigen business en op de hoofdlijnen; wij letten op de details en nemen u veel werk uit handen;
  • Partijbelang: wij werken uitsluitend voor verkopende partijen.

Kantoor verkopen?

Neem dan direct contact op met:

Anton Koning 1

drs. Anton M. Koning RA MFP
adviseur kantooropvolging | financieel Planner

06 - 513 26 054
a.koning@fiscount.nl